در گنجینه دل های شما آنقدر شوق و طراوت هست که عزیزان بیمار با قلب های شکسته و دست های خالی خود را سرشار و لبریز از امید کنند.

شما طبیب هستید ، اما نگاه طبیبانه شما ، بیش از آنکه بوی مداوا بدهد ، بوی خلوص می دهد. نسخه شما ترجمان ” یا من اسمه دواء و ذکره شفاء” است. کار شما گویی فقط درمان درد نیست ، بلکه سامان نا امیدی هاست. کرت های دل بیماران با نگاه انسان دوستانه ی شما ، سرشار از نشاء مهر می شود.


موسسه خیریه امدادگران حامی بیماران مبتلا به سرطان و صعب العلاج یک خیریه غیر سیاسی ، غیر انتفاعی و مردم نهاد است که در چهار چوب قوانین و مقررات نظام مقدس جمهوری اسلامی و مطابق اهداف و وظائف تعریف‌ شده در اساسنامه خود فعالیت می‌نماید.توجه این خیریه رسیدگی و کمک به بیماران مبتلا به سرطان و صعب‌ العلاج است که از پرهزینه‌ ترین بیماری‌ ها بوده و معمولاً درمان طولانی مدتی را به خانواده‌ها تحمیل می‌نماید .


پیامبر(ص) می فرمایند:

کسی که در جهت تامین نیاز بیماری بکوشد،برآورده شود یا نشود از گناهانش بسان روزی که از مادر متولد شده بیرون می آید.

الفقیه جلد 4 ص 16

مقدمه

در گنجینه دلهای شما آنقدر شوق و طراوت هست که عزیزان بیمار با قلبهای شکسته و دست های خالی خود را سرشار و لبریز از امید کنند. شما مظهر مهر هستید و از تبار باران، فروغ مهرتان روشنی بخش حریم مهروزی و ریزش ابر کرامتتان رویش زندگی است.

معرفی موسسه:

با استعانت از خداوند متعال و به مدد حضرت فاطمه الزهرا(سلام  الله علیها) موسسه خیریه امدادگران عاشورا اصفهان در سال1391 به شماره ثبت 3821 به همت و تلاش خالصانه جمعی از کادرپزشکی اعم از پزشک،پرستار،دندانپزشک و دیگر رده های درمانی و به مدیریت جناب آقای دکتر عبدالحمید انصاری پور  تاسیس گردید.تاکنون بالغ بر 1362 پرونده در این موسسه تشکیل شده است.نحوه فعالیت این موسسه در خصوص ارائه خدمات دارو و درمان به عزیزان دارای بیماری های صعب العلاج به خصوص سرطانی می باشد که با بهره گیری از کمک های انسان  دوستانه خیرین نیک اندیش و تلاش نیروهای داوطلب و موظف خود به موفقیت های چشمگیری رسیده است.

خیریه امدادگران عاشورا اصفهان در جهت سازماندهی به امورات شامل قسمت های خیرین ،پشتیبانی،مددکاری،روابط عمومی ،فرهنگی،مالی و حسابداری و همچنین بخش اجرائی  است .این موسسه غیردولتی،غیرسیاسی وغیرانتفاعی است .اعضا این موسسه خیرینی متشکل از پزشکان،پیراپزشکان،پرستاران و جمعی از مدیرانی است که با توجه به توانائی ها و اختیارات و تخصص های مختلف،مساعدت های ارزنده ای را در قالب کمک های مادی و معنوی در سطح استان به خصوص شهر اصفهان برای حمایت از بیماران به صورت داوطلبانه ارائه می نمایند.

طبق گزارش و آمار جهانی تاکنون شایعترین نوع سرطان در بین خانم ها سرطان سینه و در بین آقایان سرطان گوارش و پروستات است که متاسفانه بیشترین آمار مبتلایان مربوط به خانم ها است.

اهداف موسسه:

  • تلاش در راستای تحقق عدالت اجتماعی و رفع محرومیت و نیازمندان از خدمات درمانی
  • توجه به کرامت های انسانی جامعه،گسترش فرهنگ انفاق و زدودن فقر و بیماری از چهره جامعه
  • تلاش در راستای توصیه ائمه وپیشوایان دینی در جهت رسیدگی به حال محرومان و مستضعفین جامعه
  • ترغیب جامعه،مراکز بهداشتی و درمانی به امر نیکوکاری در راستای وظایف اسلامی و انسانی
  • فراهم نمودن زمینه های مناسب به منظور ارائه خدمات امدادی ،بهداشتی،درمانی ،آموزشی و مشاوره ای و توانبخشی مطلوب به محرومین با بهره گیری از استعدادهای موجود در جامعه

این موسسه خدمات زیر را به مددجویان واجد شرایط و تحت پوشش خیریه ارائه می نماید:

ویزیت دارو،مشاوره تخصصی،آزمایشگاه،رادیولوژی،سونوگرافی،سی تی اسکن،ام آر آی، فیزیوتراپی ،تجهیزات پزشکی ، بستری،دندانپزشکی،وام و…

اقدامات موسسه به شرح زیر است:

  • مشاوره تخصصی به مددجویان در خصوص درمان و اقدامات پاراکلینیکی
  • ارتباط با خیریه های دیگر در سطح استان از جمله خیریه احمدآباد،خیریه امام رضا(ع) و..
  • معرفی مددجویان به پزشکان و بیمارستانها جهت ارائه خدمات داروئی و درمان
  • شرکت در جلسات هماهنگی خیریه ها در سطح استان در استانداری
  • قرار داد با بیمارستان شهید آیت الله صدوقی و آزمایشگاه مهدیه جهت انجام خدمات پاراکلینیکی از جمله آزمایش،رادیولوژی،سی تی اسکن، سونوگرافی،…
  • قرارداد با داروخانه های مطرح از جمله داروخانه هلال احمر،داروخانه سیدالشهدا و تعدادی از داروخانه هایی که دارو مورد نیاز بیماران را فراهم میکنند.
  • معرفی مددجویان به پزشکان مربوطه جهت ویزیت و انجام پروسه درمانی
  • برگزاری اردو های تفریحی،فرهنگی،زیارتی برای مددجویان
  • برگزاری کلاس های مشاوره و پیشگیری از انواع سرطان ها
  • توزیع سبد کالا به همت خیرین در دو زمان (عید نوروز و ماه مبارک رمضان) به هر مددجو
  • هماهنگی با بانک انصار و قرض الحسنه امام حسین(ع) جهت اعطای وام

امید است خیرین گرامی در راستای تحقق اهداف این موسسه خادمین این خیریه را یاری رسانند و واسطه ای شوند از جانب حق تعالی تا نوری سرشار از امید در دل های بیماران عزیز بتابد.

شماره حساب :11-1219088-59-1449

شماره کارت :6273811035053633  بنام موسسه خیریه امدادگران عاشورا

تویی آن گوهر پاکیزه که در عالم قدس                        ذکر خیر تو بود حاصل تسبیح ملک